المنت حرارتی
مارس 30, 2020
ترموکوپل نوع j
مارس 30, 2020

ترموکوپل تیپ k

ترموکوپل تیپ k یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین ترموکوپل‌، جهت اندازه‌گیری دما در دما‌های متفاوت است. این نوع ترموکوپل به دلیل داشتن نیکل مقاومت مناسبی در برابر خوردگی داشته و برای مصارف گوناگون قابل استفاده است.

با توجه به قابلیت اطمینان و دقت، این نوع ترموکوپل در گستره وسیعی از دما (از ۲۰۰درجه سانتی‌گراد تا دمای ۱۲۶۰ درجه سانتی‌گراد) قابل استفاده است. بهتر است برای محافظت بیشتر ترموکوپل‌ها در یک غلاف فلزی و یا سرامیکی قرار گیرند.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

معرفی استانداردهای ترموکوپل‌ تیپ k

استاندارد سیم ترموکوپل تیپ k

k استاندارد ترموکوپل تیپ

تغییر و انحراف در آلیاژها می‌تواند باعث کاهش دقت ترموکوپل شود؛ تغییر در آلیاژ برای ترموکوپل‌های تیپ k تلورانسی بین ۲ الی ۳ درجه در دماهای مختلف ایجاد می‌کند.

مزایا و معایب ترموکوپل تیپ k

مزایا و معایب این محصول را می‌توان به طور کلی در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا:
  • پایداری بالا با توجه به آلیاژ بکار رفته در آن
  • خطی سازی مناسب برای تبدیل emf به دما
  • مقاومت مناسب در برار اکسید شدن (تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد)
معایب:
  • ضعف در محیط هایی که ریسک اکسید شدن وجود دارد
  • مشخصه های emf قدیمی در قیاس با ترموکوپل های S,R,B
برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.
غلاف ترموکوپل تیپ k

k ترموکوپل تیپ

سیمترموکوپل تیپ k

k ترموکوپل تیپ

رنج اندازه گیری دما توسط ترموکوپل تیپ k

ترموکوپل‌‌ها با توجه به آلیاژهای بکار رفته در سیم‌های آن دما را اندازه‌گیری می‌کنند; در نتیجه عامل اصلی رنج دمایی را آلیاژها تعیین می‌نمایند. در این میان ترموکوپل‌های نوع k به دلیل رنج دمایی بالایی که اندازه‌گیری می‌کنند بسیار پر طرفدارند.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

کاربرد ترموکوپل‌‌ k

همان‌طورکه می‌دانید رنج بالای اندازه‌گیری این نوع ترموکوپل‌ها باعث فراوانی کاربرد آن‌ها شده است; ترموکوپل تیپ k توانایی اندازه‌گیری دما در آب، گاز، محیط‌های شیمیایی، موتورها، المنت صنعتی، بویلرها و بسیاری موارد دیگر را دارد; از این محصول در بیمارستان‌ها و صنایع غذایی نیز استفاده می‌گردد.

خطا و تلورانس ترموکوپل تیپ k

در زمان انتخاب ترموکوپل باید به این نکته توجه داشت که آلیاژهای بکار رفته در ترموکوپل‌ها و خطی سازی صورت گرفته برای تبدیل emf به دما می‌توانند باعث ایجاد خطا شوند.

در این بین، ترموکوپل تیپ k دارای گستره خطایی بیشتری به نسبت دیگر ترموکوپل‌ها است; تولیدکنندگان عموماً دقت را برای گستره بزرگی که ترموکوپل‌های دیگر شامل می‌شوند; در نظر نمی‌گیرند.

به‌طورکلی این محصول خطایی در حدود ۲ الی ۵ درجه در طیف‌های گوناگون دارد؛ به‌طور تقریبی می‌توان گفت ترموکوپل تیپ k دارای ۰٫۷۵ درصد خطا در دماهای مختلف است.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *