ترموکوپل نوع j
مارس 30, 2020
ترموکوپل نوع B
مارس 30, 2020

ترموکوپل نوع S و R

ترموکوپل نوع S و R دارای شباهت‌های زیادی هستند; بدین منظور می‌توان آنها را در یک دسته‌بندی قرار داد. البته تفاوت‌هایی در ذات آنها وجود دارد ولی در عملیات بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند.

ترموکوپل نوع S و R از دقت بالایی برخوردارند و توانایی اندازه‌گیری دماهای بالا را دارند; بطوریکه از ترموکوپل‌های نوع j و k توانایی بیشتری دارند (تا دمای ۱۴۸۰ درجه); همچنین، برای استفاده از این ترموکوپل‌ها بهتر است از غلاف سرامیکی استفاده شود.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

دسته بندی و عناصر تشکیل دهنده ترموکوپل نوع R و S

این دو محصول شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند; بطوریکه سر مثبت رموکوپل نوع S از آلیاژ ۹۰ درصد پلاتین و ۱۰ درصد رادیوم و سر منفی آن از ۱۰۰ درصد پلاتین ساخته شده است.

همچنین، ترموکوپل نوع R نیز همانند نوع s از ۸۷ درصد پلاتین و ۱۳ درصد رادیوم برای سر مثبت، و سر منفی آن از ۱۰۰ درصد پلاتین ساخته شده است.

معرفی استاندارد های ترموکوپل نوع R و S

استاندارد ترموکوپل نوع s , نوع r

R و S استاندارد ترموکوپل نوع

از طرفی، خلوص بکار رفته در ساخت این ترموکوپل‌ها تاثیر بسیاری در نتایج بدست آمده دارد; همچنین دقت اندازه‌گیری این محصول از ترموکوپل نوع k بهتر است. بطوریکه تلورانس متوسط این محصول ۱٫۵ درجه و بطور‌کلی ۰٫۲۵ درصد می‌باشد.

همچنین برای داشتن دقتی بالاتر در پروژه، بهتر است از ترموکوپل‌هایی با یک استاندارد استفاده نمود تا نتایج دقیق‌تری حاصل شود.

مزایا و معایب ترموکوپل نوع R و S

مزایا و معایب این محصول را می‌توان به طور کلی در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا:
  • پایداری بسیار بالا در دماهای بالا و دقت در هنگام داده‌برداری
  • قابل استفاده در دماهای ۰ تا ۱۴۸۰ درجه سانتیگراد
  • جداول بروز تر برای تبدیل ولتاژ به دما
  • دوام بالا به نسبت دیگر ترموکوپل‌ها
معایب:
  • قیمت بالاتر
  • حساس در برابر ضربه
  • عدم امکان اندازه‌گیری دمای منفی
برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.
ترموکوپل نوع S و R

R و S ترموکوپل نوع

ترموکوپل نوع S و R

R و S ترموکوپل نوع

رنج اندازه گیری دما توسط ترموکوپل نوع R و S

از آنجا که ترموکوپل محصولی است که با توجه به آلیاژهای متفاوت بکار رفته در سیم‌های آن دما را اندازه‌گیری می‌کند; در نتیجه عامل اصلی رنج دما را آلیاژها تعیین می‌نمایند; استفاده از پلاتین با خلوص بالا در ترموکوپل نوع R و S، امکان اندازه‌گیری دمای بالاتر را فراهم می‌آورد.

این ترموکوپل‌ها توانایی اندازه‌گیری دما از ۰ سانتیگراد تا ۱۴۸۰ سانتیگراد را دارد. (حدودا از ۳۲ تا ۲۷۰۰ درجه فارنهایت)

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

کاربرد ترموکوپل نوع R و S

بدلیل پایداری و دقت بالای این محصول، امکان مانیتور کردن دماهای بالا بصورت پیوسته با دقت بالا امکان پذیر است; از این رو، می‌توان از آن در کوره‌ها، موتورها، مشعل‌ها و هر جایی که دمای بالا نیاز است استفاده شود.

ترموکوپل نوع R و S توانایی اندازه‌گیری دما از ۰ تا ۱۴۸۰ درجه سانتیگراد را دارند; باید به این نکته توجه داشت که مانند ترموکوپل نوع k دمای منفی را اندازه‌گیری نمی‌کند.

خطا و تلورانس ترموکوپل نوع R و S

در زمان انتخاب ترموکوپل باید به این نکته توجه داشت که هر ترموکوپلی با توجه به آلیاژ بکار رفته در آن و خطی سازی صورت گرفته برای آن می‌تواند باعث ایجاد خطا شود.

ترموکوپل نوع R و S بدلیل آلیاژ مناسب بکار رفته در آن دقت بالایی به نسبت دیگر ترموکوپل‌ها دارد و برای مکان‌هایی که احتیاج به دقت و مداوت بالا دارد; بهتر است که از این نوع ترموکوپل استفاده شود.

بطورکلی این محصول خطایی در حدود ۱ الی ۲ درجه دارد و خطای آن را می‌توان با ۰٫۲۵ درصد تخمین زد.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *