ترموکوپل تیپ k
مارس 30, 2020
ترموکوپل نوع S و R
مارس 30, 2020

ترموکوپل نوع j

ترموکوپل نوع j همانند ترموکوپل نوع k از محصولات پر‌کاربرد صنعت می‌باشند. این نوع ترموکوپل‌‌ها رنج دمایی کمتری نسبت به ترموکوپل‌های نوع k تحمل کرده و در دماهای بالا طول عمر پایین‌تری دارند.

ترموکوپل نوع j دقت و قابلیت اطمینان بالایی دارد. این ترموکوپل‌ها علاوه بر توانایی اندازه‌گیری دماهای منفی، قابلیت اندازه‌گیری دما تا ۷۶۰ درجه سانتی‌گراد را نیز دارند. این محصول برای محیط‌هایی اکسید کننده نیز مناسب است.

دسته بندی و عناصر تشکیل دهنده ترموکوپل نوع j

همانطور که در بخش ترموکوپل توضیح داده شده، ترموکوپل نوع j  نیز همانند ترموکوپل‌های دیگر از آلیاژهای متفاوتی تشکیل شده استسر مثبت این ترموکوپل از آهن و سر منفی آن از ترکیب ۴۵ درصد نیکل و ۵۵ درصد مس ساخته شده است.

در استانداردهای مختلف، سیم‌های مثبت و منفی ترموکوپل نوع j رنگ‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

معرفی استانداردهای ترموکوپل نوع j

استاندارد ترموکوپل نوع j

j استاندارد ترموکوپل نوع

ترموکوپل نوع j حساسیت بیشتری نسبت به ترموکوپل نوع k استفاده از این نوع ترموکوپل در محیط‌های اکسیدی و محیط‌هایی که اکسیژن پایینی دارند مناسب‌تر است. لذا در این شرایط برای داشتن دقتی مطلوب‌تر بهتر است از این نوع ترموکوپل استفاده شود.

علاوه‌براین برای داشتن دقتی بالاتر در پروژه بهتر است از ترموکوپل‌هایی با یک استاندارد استفاده نمود تا نتایج دقیق‌تری حاصل شود.

مزایا و معایب ترموکوپل نوع j

مزایا و معایب این محصول را می‌توان به طور کلی در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا
  • توانایی استفاده در محیط های مختلف
  • پایداری بالا در دماهای متوسط
  • تواناییاندازهگیریدماهایمنفی
  • حساسیت بالا به نسبت باقی ترموکوپل ها در دمای متوسط

معایب

  • عدم استفاده مداوم در دماهای بالا
  • رنج دمایی پایین به نسبت باقی ترموکوپل ها
برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.
j ترموکوپل نوع

j ترموکوپل نوع

j ترموکوپل نوع

j ترموکوپل نوع

رنج اندازه گیری دما توسط ترموکوپل نوع j

عامل اصلی تعیین کننده رنج دمایی ترموکوپل‌، جنس سیم‌هایی است که در آن‌ها استفاده می‌شود; سیم‌های بکار رفته در ترموکوپل نوع j ضعیف‌تر از سیم‌های ترموکوپل‌های دما بالا است، در نتیجه رنج کمتری را پوشش می‌د‌هد.

ترموکوپل‌های نوع j حساسیت بالاتری به نسبت ترموکوپل‌های هم رده خود دارند; برای کارهایی با دقت بالاتر پیشنهاد می‌شوند.

این ترموکوپل‌ها توانایی اندازه‌گیری دما از ۱۸۰سانتی‌گراد (به صورت موقت) تا ۷۶۰ سانتی‌گراد (به صورت دائم و پایدار) را دارند. (حدودا از ۳۴۰تا ۱۴۰۰ درجه فارنهایت)

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

کاربرد ترموکوپل نوع j

حساسیت بالای ترموکوپل نوع j، این امتیاز را به شما می‌دهد تا بتوانید از آن در محل‌هایی که زمان برای شما مهم است استفاده کنید (پروسه‌های داغ نظیر تولید پلاستیک و رزین).

این ترموکوپل یکی از ترموکوپل‌های محبوبی است که به وسیله آن می‌توان دما را بطور غیر مستفیم اندازه‌گیری کرد; و بطور پیوسته مانیتور کرد (مانیتور کردن دما در محل‌های وکیوم شده).

این ترموکوپل جهت استفاده در محیط‌های اکسیدی زیاد مناسب نمی‌باشد; همچنین در محیط‌های مرطوب یا دما پایین برای استفاده مداوم توصیه نمی‌شود.

خطا و تلورانس ترموکوپل نوع j

ترموکوپل نوع j خطا و تلورانس کمتری به نسبت ترموکوپل‌های هم رده خود دارد; این ویژگی باعث شده تا با اطمینان بیشتری داده‌برداری‌ها صورت گیرند.

خطای بوجود آمده در ترموکوپل‌ها از دو موضوع سرچشمه می‌گیرد:

  • جنس و ناخالصی موجود در ترموکوپل
  • خطی سازی صورت گرفته برای دماهای نظیر هر emf

از آنجایی که نمودار خطی سازی شده این محصول بهتر از ترموکوپل‌های هم رده خود است; لذا می‌توان نتایج بدست آمده توسط این ترموکوپل را با اطمینان بالاتری پذیرفت.

بطور کلی، خطای این نوع ترموکوپل ۲ درجه بوده و تلورانس کلی آن حدوداً ۰٫۷ می‌باشد; در مقایسه با ترموکوپل نوع k بهتر بوده ولی در مقایسه با ترموکوپل‌های نوع s , r خطای بیشتری دارند.

برای مشاهده محصولات آگوت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *